MAH Logo

Utskrift från Malmö universitet - $.mah.se

Laurence Delacour
universitetsadjunkt

citat Normkritisk forskning citat

Laurence Delacour är intresserad av att undersöka hur förskollärare tolkar de matematiska målen i läroplanen och hur de navigerar bland antagonistiska diskurser. Laurence Delacour har en särskilt fokus på förskollärare med en bakgrund utanför Sverige.


Kontaktuppgifter

E-post:laurence.delacour@mah.se
Telefon:040-6658224
Besöksadress: Nordenskiöldsgatan 10, Orkanen, F208
Mobil:
Fax:
Postadress:Malmö universitet, 205 06 Malmö
Hämtställe:40

  • Publikationer

  • I urval från Malmö University Electronic Publishing.

    Chronaki, Anna (red./ed.) | Delacour, Laurence (2017) "THE CONSTRUCTION OF THE MATHEMATICAL CHILD IN SWEDISH PRESCHOOL" Mathematics Education and Life of Time of Crisis : The 9th International Mathematics Education and Society Conference (MES9) Proceedings of the Ninth International Mathematics Education and Society Conference;, 237-241, International Mathematics Education and Society : MES, ISBN 978-960-9439-48-0,

    Delacour, Laurence (2015) "How the role of the preschool teacher affects the communication of mathematics" Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 1905-1910, Charles University in Prague, Faculty of Education, (PDF document) (application/pdf)

    Lic. uppsats
    Delacour, Laurence (2013) Didaktiska kontrakt i förskolepraktik : förskollärares transformering av matematiska mål i ett läroplansdidaktiskt perspektiv. 178, ISBN 978-91-7104-517-1, 978-91-7104-518-8, ISSN 1653-6037, . (PDF document) (application/pdf)

    Vetenskapliga artiklar med peer-review
    Delacour, Laurence (2016) "Mathematics and didactic contract in Swedish preschools" European Early Childhood Education Research Journal;2, 215-228, Taylor & Francis, ISSN 1350-293X, DOI [länk],

    Delacour, Laurence (2012) "Interpreting the curriculum : mathematics and didactic contracts in swedish preschools ; tema: ett vidgat perspektiv på ämnesdidaktik?" Utbildning & Lärande Education & Learning;2, 64-78, Högskolan i Skövde, ISSN 2001-4554, URL [länk], (PDF document) (application/pdf)

    Antologibidrag
    Meaney, Tamsin, Helenius, Ola, Johansson, Maria L, Lange, Troels, Wernberg, Anna (red./ed.) | Delacour, Laurence (2016) Teachers’ Interpretation of Mathematics Goals in Swedish Preschools. Mathematics Education in the Early Year : Results from the POEM2 Conference, 2014;5, Springer, 397-417, ISBN 978-3-319-23935-4, DOI [länk],

    Lott, Johnny W, Lott, Carolyn J (red./ed.) | Delacour, Laurence (2014) A witch`s different soups: mathematical problem solving, number concepts. Mathematics lessons learned from across the world : prekindergarten grade 8, The National Council of Teachers of Mathematics, 1-3, ISBN 9780873537445,

    Konferensbidrag
    Delacour, Laurence (2014) "Teachers` interpretation of mathematics goals in Swedish preschools" A Mathematics Education Perspective on early Mathematics Learning between the Poles of Instruction and Construction (POEM), (paper) 21, Malmö högskola, URL [länk], (PDF document) (application/pdf)

    Delacour, Laurence (2012) "Mathematics Didactic Contracts in Swedish Preschools" , (paper) 10, URL [länk], (PDF document) (application/pdf)
blackbox blackbox
LAURENCE DELACOUR
UNIVERSITETSADJUNKT
graybackground
Malmö högskola
Lärande och samhälle
Barn, unga och samhälle
WORK 205 06 Malmö Sverige Nordenskiöldsgatan 10
Postadress: 
  Malmö universitet  
205 06 Malmö
  
  Besök: 
  , rum Orkanen, F208, Nordenskiöldsgatan 10, Malmö

			
work 040-6658224
photo of Laurence Delacour Laurence Delacour