MAH Logo

Utskrift från Malmö högskola - $.mah.se

Per-Eskil Persson
universitetslektor

Per-Eskil Persson, fil.dr. i Matematik och lärande. Forskningsintressen: - Faktorer som påverkar elevers algebralärande, främst på gymnasial nivå. - Teknologiska verktyg för matematiklärande.

Kontaktuppgifter

E-post:per-eskil.persson@mah.se
Telefon:040-66 58146
Besöksadress: Nordenskiöldsgatan 10, OR:F407
Mobil:
Fax:
Postadress:Malmö högskola, Lärande och samhälle, 205 06 Malmö
Hämtställe:40

  • Publikationer

  • I urval från Malmö University Electronic Publishing.

    Avhandling
    Persson, Per-Eskil (2010) Räkna med bokstäver! En longitudinell studie av vägar till en förbättrad algebraundervisning på gymnasienivå.. Institutionen för matematik, Luleå tekniska universitet, ISBN 978-91-7439-082-7, ISSN 1402-1544, . (PDF document) (application/pdf)

    Lic. uppsats
    Persson, Per-Eskil (2005) Bokstavliga svårigheter - faktorer som påverkar gymnasieelevers algebralärande. Luleå tekniska universitet - Institutionen för matematik, ISSN 1402-1757, . (PDF document) (application/pdf)

    Vetenskapliga artiklar med peer-review
    Persson, Per-Eskil (2009) "Handheld calculators as tools for students` learning of algebra" NOMAD;2, 49-77, NCM, Göteborgs universitet, ISSN 1104-2176,

    Persson, Per-Eskil (2007) "The teacher as researcher - teaching and learning algebra" Relating Practice and Research in Mathematics Education. Procedings of NORMA05, Fourth Nordic Conference on Mathematics Education, ISBN 978-82-519-2212-8, (RTF file) (text/richtext)

    Artiklar
    Persson, Per-Eskil (2008) "En glimt från Mr Mxyzptlks värld." Nämnaren;1, 37-41, NCM,

    Persson, Per-Eskil (2007) "Absolut möjligt" Nämnaren;nr 1, s. 49 - 53, (File) (application/octet-stream)

    Konferensbidrag
    Persson, Per-Eskil (2011) "TEACHERS’ AND STUDENTS’ FIRST EXPERIENCE OF A CURRICULUM MATERIAL WITH TI-NSPIRE TECHNOLOGY" (paper) (PDF document) (application/pdf)

    Persson, Per-Eskil (2008) "The influence of calculators on students’ learning of algebra." (peer-review paper)

    Persson, Per-Eskil (2008) "Algebra – en väg till eller resultatet av god taluppfattning?" (peer-review paper) 25-34, NTNU, Trondheim, Norge, ISBN 82-471-6055-2,

    Persson, Per-Eskil (2008) "Handheld calculators as tools for algebra learning – a literature review" (peer-review paper)

    Rapporter
    Persson, Per-Eskil (2011) . Faculty of Education and Society, Malmö University, 64, (PDF document) (application/pdf)

    Persson, Per-Eskil (2011) Teaching and learning mathematics at secondary level with TI-Nspire technology. (PDF document) (application/pdf)

    Persson, Per-Eskil (2010) "Nspirerande matematik" : Ett pilotprojekt med utvärdering och forskning kring undervisning med TI-Nspire-teknologi. Lärarutbildningen, Malmö högskola, 35, (PDF document) (application/pdf)

    Persson, Per-Eskil (2004) Den röda tråden: ett helhetsperspektiv på matematikundervisningen. (PDF document) (application/pdf)
blackbox blackbox
PER-ESKIL PERSSON
UNIVERSITETSLEKTOR
graybackground
Malmö högskola
Lärande och samhälle
Natur miljö och samhälle
WORK 205 06 Malmö Sverige Nordenskiöldsgatan 10
Postadress: 
  Malmö högskola  
Lärande och samhälle  
205 06 Malmö
  
  Besök: 
  Orkanen, rum OR:F407, Nordenskiöldsgatan 10, Malmö

			
work 040-66 58146
photo of Per-Eskil Persson Per-Eskil Persson