MAH Logo

Utskrift från Malmö högskola - $.mah.se

Steve Dahlskog
universitetsadjunkt

citat Digitala spel består i princip två saker; 1) en motor som visar datorgrafik, hanterar spelarens aktiviteter, etc. och 2) själva innehållet i spelet såsom nivåer. Min forskning fokuserar på att med datorns hjälp generera nytt kvalitativt innehåll. citat
Kompetens: programvaruteknik, systemutveckling och digitala spel (s.k. "dataspel"). Undervisar t.ex. i Artificiell Intelligens för digitala spel.

Kontaktuppgifter

E-post:steve.dahlskog@mah.se
Telefon:040-66 57127
Besöksadress: Nordenskiöldsgatan 1, NI:Plan 6, Hus C
Mobil:
Fax:
Postadress:Malmö högskola, Teknik och samhälle, 205 06 Malmö
Hämtställe:71

Egen webbsida
Datorn gör datorspel själv
  • Publikationer

  • I urval från Malmö University Electronic Publishing.

    Avhandling
    Dahlskog, Steve (2016) Patterns and procedural content generation in digital games : automatic level generation for digital games using game design patterns. Malmö university, Faculty of Technology and Society, 269, ISBN 978-91-7104-684-0, 978-91-7104-685-7, . (PDF document) (application/pdf)

    Antologibidrag
    Fromme, Johannes, Unger, Alexander (red./ed.) | Dahlskog, Steve (2012) Playing Together: The Player’s Repertoire, an Obstacle to Learning. Springer, 329-342, ISBN 978-94-007-2776-2, URL [länk],

    Konferensbidrag
    Dahlskog, Steve, Björk, Staffan, Togelius, Julian (2015) "Patterns, Dungeons and Generators" (peer-review paper) 9, Foundations of Digital Games, URL [länk], (PDF document) (application/pdf)

    Altizer, Roger, Zagal, Jose, Waern, Annika, Björk, Staffan (red./ed.) | Olsson, Carl Magnus, Björk, Staffan, Dahlskog, Steve (2014) "The Conceptual Relationship Model : understanding patterns and mechanics in game design" (peer-review paper) 16, DiGRA, (PDF document) (application/pdf)

    Horn, Britton, Dahlskog, Steve, Shaker, Noor, Smith, Gillian, Togelius, Julian (2014) "A Comparative Evaluation of Procedural Level Generators in the Mario AI Framework" (peer-review paper) 1-8, Society for the Advancement of the Science of Digital Games, (PDF document) (application/pdf)

    Dahlskog, Steve, Togelius, Julian (2014) "Procedural Content Generation Using Patterns as Objectives" (peer-review paper) 1-12, URL [länk], (PDF document) (application/pdf)

    Dahlskog, Steve, Togelius, Julian (2014) "A multi-level level generator" (peer-review paper) 1-8, IEEE, URL [länk], (PDF document) (application/pdf)

    Dahlskog, Steve, Togelius, Julian, Nelson, Mark J. (2014) "Linear Levels Through n-grams" (peer-review paper) 7, ACM,

    Hullett, Kenneth (red./ed.) | Dahlskog, Steve, Togelius, Julian (2013) "Patterns as Objectives for Level Generation" (peer-review paper) 8, ACM, (PDF document) (application/pdf)

    Dahlskog, Steve, Togelius, Julian (2012) "Patterns and procedural content generation: revisiting Mario in world 1 level 1" (peer-review paper) Association for Computing Machinery (ACM), ISBN 978-1-4503-1854-9, DOI [länk], (PDF document) (application/pdf)

    Dahlskog, Steve, Kamstrup, Andreas, Aarseth, Espen (2009) "Mapping the game landscape: Locating genres using functional classification" (paper) DiGRA, URL [länk], (PDF document) (application/pdf)
  • Övriga uppdrag och meriter

  • Jurymedlem i Nordic Game Awards (2008-2013).

    Representant i Samverkansberedningen vid Malmö högskola.

    Doktorandrepresentant i fakultetsstyrelsen vid Teknik och samhälle (2013-2015).

blackbox blackbox
STEVE DAHLSKOG
UNIVERSITETSADJUNKT
graybackground
Malmö högskola
Teknik och samhälle
Institutionen för datavetenskap och medieteknik
WORK 205 06 Malmö Sverige Nordenskiöldsgatan 1
Postadress: 
  Malmö högskola  
Teknik och samhälle  
205 06 Malmö
  
  Besök: 
  Niagara, rum NI:Plan 6, Hus C, Nordenskiöldsgatan 1, Malmö

			
work 040-66 57127
photo of Steve Dahlskog Steve Dahlskog